fredag 4 februari 2011

Mellan ett och noll

Igår höll sexmästeriet sin första sittning. Det är en blandning av utmattning, glädje och ångest som följer mig idag. Mest glädje och trötthet faktiskt. Ångesten kommer från att jag kommit lite efter med läsningen. Inget som inte går att reparera på de här två dagarna, men lite segt att ta tag i. Dock ska jag och Viktor plugga järnet imorgon.

Gårdagen var helt underbar. Det är så fruktansvärt roligt att jobba. Att man dessutom när man spenderat 14h i skolan börjar bli så trött att man nästan känner sig full utan att druckit en droppe alkohol är ju ganska kul. Det har nog inte hänt sen högstadiet. Jag tror dock att våra torsdagssittningar är historia redan efter första gången. Med matlagning hela kvällen i onsdags och eftersläpp som slutade (tidigt) vid tolv är man lite sliten. Bättre att ta det på helgen.

Kvällen startades med lounge - vilken ni kan hitta listan till här. Ska nog försöka uppdatera den med jämna mellanrum. Man vet ju aldrig när det behövs en sådan lista. Om inte annat är det perfekt pluggmusik. Kvällen avslutades med städning och ett varmt hopp runt hjärtat att jag faktiskt trotts allt skulle hinna med sista bussen hem. Under en kvart åkte det här hoppet hiss mellan iskallt vid botten av fötterna till ännu varmare lättnad.

När jag steg utanför dörren till TR var jag nämligen nära på att få en grav svanskotsfraktur av att halka som i en seriestripp. Inte nog med att jag tog för givet att bussen där med inte skulle gå, min mobil var dessutom urladdad. Som tur var hade jag back up-planen att jag skulle vänta tio minuter på bussen för att sedan gå tillbaka till KC och ladda min mobil och ringa en taxi. (När jag väl fått upp vittringen på att sova hemma i min egen säng så släppte jag inte taget lätt.) Detta behövdes dock inte för trots ishalkan kom bussen på utsatt tid, vilket inte har hänt på hela veckan - ironiskt.

Nu ser jag dock ordentligt fram emot Temafesten den 19:e. Då får vi äntligen avslöja vår stora hemlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar