måndag 31 januari 2011

Saaaalig är Jooooooorden!

JA, jag blir faktiskt nästan religiös. (Så nära nästan man kan bli när man inte alls tror på gud.) Idag har inte alls varit en dålig dag. Tvärt om, en riktigt bra dag. Även om tröttheten har slagit mig som ett knytnävsslag i magen varenda gång jag försökt väcka mina hjärnceller.

Jag har ju ganska länge nu - läs TVÅ VECKOR!!- inte kunnat somna på kvällarna. Då tycker man ju att en skifteshelg kommer ganska lägligt. Eller? Trotts sömnbrist lyckades jag dock krama ur mina sista krafter och ha en riktigt grym kväll. Vad man senare kan tycka är att det är ganska smart att gå och lägga sig i tid efter en sån helg, och två veckor, men vad händer då? Jo man lyckas för första gången sen man flyttade ner till lund vara i närheten av att komma etta på ett korridorsrum. Då var jag ju bara tvungen att sitta uppe och bevaka mitt intresse, även om jag absolut inte hade någon som helst möjlighet att påverka, efter att jag bokat vill säga.

Och jag fick det! Inslyttningen är den 1:e mars men det är en tisdag så jag börjar nog smygflytta lite på min födelsedag - erkänn bra tjugoårspresent!- och rejält helgen efter det. Jag lyckades också få ett rum i samma trappuppgång som Hanna. Vad är odsen? Ganska höga skulle jag säga med tanke på att Vildanden är ett av lunds största studentområden. Fast vad vet jag, jag lyckas ju alltid vrida och vända på det där fem gånger innan jag bestämmer mig för om det är höga eller låga som är svårt. Alltid blir det typ fel också.

Så nu, extremt trött och redo för sängen, är jag helt lyrisk och har så varit hela dagen. Med ett undantag. Minns att jag uttryckt min glädje och stolthet över att ha kommit igång med träningen igen. Idag var jag lite stolt igen då jag bestämde mig för att jag trots allt måste komma iväg och träna för att jag inte hinner igen förrän på fredag - inte nog med att jag kommit igång, jag har också börjat tänka i förväg(!)- tror ni då inte att mitt knä krånglar totalt och jag inser att jag förlorat min förmåga av att simma ordentligt? Efter tjugo minuter stormar jag småfräsande för mig själv upp ur den pyttelilla basängen, som dessutom var full av två bra simmare och massa simskolebarn som lärde sig att crawla, och in i bastun.

Till och med trots detta - EN SJUKT BRA DAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar