söndag 23 januari 2011

GÅ UT!

Kan någon snälla ta en stålhättad känga, det går även bra med mina egna som står en trappa ner även om de inte är fullt lika hårda i tån, och sparka ner mig för trappan och ut genom dörren. Jag har varit så exemplariskt duktig hela veckan och så är jag beredd att paja det för att få uggla inomhus en hel dag. När det är MASSOR jag måste få gjort. Detta endast för att jag inte orkar konfrontera de extremt dåliga bussförbindelserna som uppstår på helgen och därmed endast lämnas med alternativet: löpning.

Jag hatar att springa. Det enda jag tycker är tråkigare och segare än att springa är att se på myrornas krig. Ja, det är till och med roligare att städa rummet eller plugga linalg. (Städning av rummet står till och med på dagens lista.) Jag kan ju dock glädja mig åt att jag fixat Reastaurant at the End of  the Universe (del 2 av 6 i trilogin om liftarens guide till galaxen) som ljudbok, på orginalspråk, uppläst av Douglas Adams himself. Nu tror jag att jag ska fixa en av de nio punkter (inklusive springa som kommer ske sist om jag känner mig själv) som jag ska hinna med idag. Ja, sticka står med som en punkt men det av en anledning jag inte kan nämna här.

Det här är en bra pepplåt som jag tror får gå på repeat några gånger idag för att jag ska rycka upp mig.
http://open.spotify.com/track/5NzkuFdmvRrrmYpCpHZbB4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar