måndag 21 februari 2011

Vad är väl en bal på borgen?

Jag ska på bal!! På AF-borgen! Jag testade klänningen igår, jag har tänkt ut hur jag ska ha håret och jag kommer bli super fin!

(tänk er ett sånt där stopp ljud som när man snabbt drar nålen av en LP-skiva, testa inte detta hemma om det inte är din egen skiva. LP-skivor har nämligen oftast ett ganska högt affektionsvärde hos ägaren. Gör det inte heller med någon skiva ni faktiskt tänkt lyssna på i efterhand.)

Ja, stopp lite i backarna. Hur kul det än är att planera vad som ska hända på balen så är det faktiskt inte förrän på lördag. Innan dess ska det hinnas med att plugga till en dugga på torsdag (nomenklatur...) och ikappläsning i matten så att man är i fas att börja tentaplugga nästa vecka.

Tentan i matte är om precis två veckor! Jag förstår inte var den här läsperioden tog vägen. Det sa bara slurp så var tiden väck. Då finns det en positiv och en negativ nyhet. Matten känns absolut inte klurig, samt kemitekniken vet jag inte om jag kommer klara själv. Den första positiva nyheten kan också vändas till en dålig om man är på det humöret. Detta för att eftersom jag känner mig så säker på matten så är det inget som driver mig att plugga vilket kan leda till förödande konsekvenser på en tenta där man behöver komma ihåg spetskompetensen. Kemitekniken är omotiverande för att jag är osäker på om jag kommer klara den själv. I grupp är det inga som helst problem.

Så nu fram till torsdag är det nomenklatur till varje pris (kanske lite matte om jag är snäll). Vid mitten av nästa vecka är målet att känna sig tentaklar med matten och ge sig på kemitekniken med hårdhandskarna med en liten paus med en försmaksflytt samt födelsedagsmiddag med familjerna!

Idag kom jag dessutom på att jag saknar att sjunga. JÄTTEMYCKET! Så mycket att det nästan gör ont. Dock så räcker inte tiden med sexet åt riktigt. Nästa termin ska jag börja spexa, men jag vill så himla mycket mer. Jag vill hitta ett band - storband, symfoniorkester med lite coolare musik, en mindre jassensemble, det kvittar. Någonstans att en gång i veckan repa och ha någon/några spelningar i halvåret. Ska försöka ta sånglektioner i sommar så jag får igång rösten igen. Nu är det munkavel tills jag återfått rösten efter helgens borttappning. (Jag hittade den i flygvärdinnehatten, den hade hoppat in där och gömt sig när den märkte hur jag misshandlade den totalt.)

Det här är en sångdröm jag har:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar