söndag 20 februari 2011

Uppe med tuppen?

Jag har en fråga: 

Hur kan första bussen en söndagsmorgon vara en kvart sen?

Ett slag i magen för alla som pallrat sig upp med tuppen och ut i svinkylan för att ta sig från en plats till en annan en söndagsotta. Nej, ni som känner mig vet att jag inte pallrar mig upp i okristlig tid på en söndag, heller inte i denna morgon. Jag var på väg hem. 

Igår var vår första riktiga sittning där vi finansierade och styrde över alla plan och det var helt underbart. Så roligt. Temat är avslöjat och dansen är dansad med jubel bland publiken. Med två utomordentliga köksjobbare löste vi även maten medan vi var ute och fjantade oss på scen. Rösten tappades bot någonstans bland grytor och kastruller och vid tolv insåg man att "Nej, vi kommer inte här ifrån än på ganska många timmar". Trött var ett understatement, men sjukt kul hade vi i alla fall.

När vi väl var klara med disk och städning var klockan halv fem. En del gick upp till bastun för eftersexa medan vissa gick hem och då jag insåg att det bara var två timmar kvar till första bussen tyckte jag att det var mer lönt att sitta och snacka skit en stund. Det var något av en vårkänsla trots minus elva grader kallt att gå upp för backen i gryning. Bussfärden var riktigt mysig. Nu ska jag snart gå och lägga mig tror jag. 



Så här kul har man i köket! (Senare blir det lite mer att göra, särskilt om man är ute och tramsar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar