onsdag 23 februari 2011

Gammal som gatan

Jag har upptäckt att aerobic-dance inte riktigt är min grej. Jag tror att bugg definitivt skulle kunna vara min grej, eller salsa, eller ballroom, eller street för den delen också. Men det här med hoppa runt med stuns i stegen och sträcka på tårna... Jag upptäckte ganska snabbt att det fans två steg jag gillade och det var de när man skulle åma sig lite extra framför spegeln (vilket jag mer än väl kan få utlopp för på vilket dansgolv jag vill). Resten var bra kondition men som sagt: snurrar och försöka dra upp knäna på ett snyggt sätt? Jag överträffade i alla fall den medelålders mannen längst bak som nog också föredrog de sexiga stegen, fast inte att utföra de kanske. Kramp i fötterna fick jag också.

Inte nog med att jag kände mig helt okoordinerad och väldigt slapp i rörelserna efter halva passet, jag har också med denna dansupplevelse och knappt två veckor kvar av tonåren märkt att jag börjar bli gammal. Stel som en kratta i vänstra sidan av ryggen ända upp till nacken när man vaknar. Inte ok! Nästa vecka blir det box-pass. Ge mig POWER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar