söndag 5 september 2010

Det går ett rykte genom staden: Terrorgruppen var på jakt igår.

Eftersom jag för tillfället har lust att slänga min dator ner från balkongen så kan jag inte visa detta genom bildbevisen jag samlade på mig på det tomma campus idag. Alla monumenten strålade dock ikapp med solen i vår eminenta gula färg! Det var skumt att vara på campus när ingen annan var det. Helt tomt. Anledningen var att vi skulle träffas med nolleorkestern och repa inför gasken.

I fredags hade vi sittning igen, bara med nollorna den här gången. Phaddrarna fick inte vara med och det var de väldigt noga att beskriva sin besvikelse över. Kära Lorra var dock på plats i egenskap av Trubbadix och tillika sångförman. Det var en trevlig sittning som jag inte velat missa för allt i världen.  höjdpunkterna var nog lika många som phösen. Det var rätt ansträngande att hälsa på ett phös i taget när alla phösen ner till år 2005 (? tappade räkningen efter ett tag) närvarade. Sen var det dags att rulla vall. Jag går inte in i detalj för jag antar att alla kommer att klia sig lite i huvudet och undra hur vi kunde komma in på teknisk högskola med så lite under luggen. Kan dock nämna att jag har en del intressanta ömma punkter.

Jag hade ju sett fram emot den här helgen då jag inte haft en sovmorgonslördag på lång och länge. Så därför måste jag ju vara galen som glatt hoppade högt när Siri nämnde att jag gärna fick sova hos henne efter sittningen bara att hon skulle upp tidigt på loppis. Självklart fick jag följa med när jag frågade. Faktiskt, med nästan lika stor entusiasm hoppade jag ur sängen nästa morgon, det vill säga jag kom upp ur sängen över huvud taget. Galen måste jag vara. Jag sov tre timmar när jag kom hem och gick och la mig tidigt igår. Nu tänkte jag faktiskt göra samma sak igen.


Gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar