tisdag 14 september 2010

Hur ska man kunna läsa när världen är grumlig som en substans av långa kolkedjor?

Jag längtar hem! Tanken var att jag skulle plugga järnet för att komma ikapp från förra veckans hektiska och sjukt roliga schema men här sitter jag alldeles apatisk med rinnande näsa och svullna ögon. Jag kan inte ens vara glad åt min införskaffade teknologmössa och jättefina klänning som jag ska ha på lördag då vi förklaras som ettor. Än mindre berätta om hur rolig helgen varit.

Jag måste förbereda min första labb och jag ligger jättelångt efter i matten, eller typ tre halva lektioner, och efter i kemin måste läsa på om orbitaler (puke). Det är så typiskt, för jag har räknat ut hur det här med min hemlängtan hänger ihop nu. Jag har så fullt upp med roliga saker uppblandade med måsten och intressanta ämnen att jag har fullt upp att tänka på annat, tills jag får en kväll för mig själv med tänkt pluggande då är det precis som om en veckas uppdämd längtan smämmar över och minsta lilla grej gör att man tappar fattningen totalt. Då hjälper det inte att tänka på hur snygg man kommer vara på gasken eller om Phöset frågat om man tänkt söka några poster till nästa år/om man har köpt mössa än, annars kanske man borde göra det...

Det hjälper heller inte att tänka på att jag varit på en av mitt livs absolut roligaste fester eller att jag har massa mysiga människor som jag bara behöver be om en kram om jag behöver det. Det hjälper absolut inte med min depplista på facebook, även om det är skönt. Det hjälper lite att skriva av sig, men inte mycket. Jag måste sätta igång med plugget nu.

Ring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar