lördag 11 september 2010

Jag vill också vara med och leka!

Igår var jag på spex. Jesperspexets återuppsättningspremiär av Ann Bonnie. Jag fick ett sånt otroligt sug att vara med på scenen. Ska försöka hitta något ställe där jag kan vara med i höst. Lotta är med i krischans spex och hon presenterade mig för en i kommitén så i höst blir det till att gå på provspelning! Innan dess är dock sångarstriden, en kårkamp där en av deltävlingarna är ett spex, jag får väl försöka vara med där också. Tur att ens Phadder/fusknolla Kjell-Daniel (Daniel som gick under namnet Kjell första veckan under nollningen) har hand om denna tävling innom K-sek.

Det känns som om jag kommer ha att göra i höst! Vilket är bra för så fort jag får lite tid över så kommer en hel uppdämd fors av hemlängtan och knackar på dörren. Jag beter mig alltså som en manodepressiv. Ena sekunden glad som en lärka för att några moments senare när etanalarna inte är runt omkring och lyser upp tillvaron komma på mig själv med att tröstäta en hel påse (äckliga) färdigbullar.

Nu måste jag dock gå och leka lite i Lundagård för det är nollelördag idag! overallen är på och bussen går, epic kommer det bli! Ikväll åtföljs lekarna av en sittning och eftersläpp. Dance, dance, dance!

1 kommentar:

  1. Nu har jag äntligen läst din blogg och precis som jag väntat mig är den fylld av töntigheter! ;)
    Vi saknar dig här hemma men tiden går fort tills vi ses. Se nu till att skaffa dig nånstans att bo så att vi kan komma en helg och hälsa på snart.
    Hoppas du får en skojig dag och kväll men ta det försiktigt är du snäll!

    Puss o Kram

    SvaraRadera