tisdag 7 september 2010

sorgekanter, klumpeduns och hemlängtan

Igår hade jag en så sjukt dålig dag. Det kändes som om det gick någon och petade mig i ryggen med en penna typ hela dan, så där retligt som någon som vill något fast igentligen bara retas. Var tvungen att ringa mamma och klaga lite. Tyckte sjukt synd om mig själv när jag hostandes och snuvandes både nekades hemgång för dagen och hemresa i början av oktober. Hemgång för att övningen visade sig vara mer eller mindre obligatorisk och hemresa för att jag råkade ha muntlig framställning av vårt projekt just den måndag jag bokat in nästa tandläkarbesök. Till råga på allt skulle tandläkarbesöket med största sannolikhet blivit det sista innan avtagning vilket jag nu får flytta fram ytterligare. Så jag var rätt sur och deppig. Ett lätt bryt över ett paket hemifrån, med räkning och röstkort som visade sig innehålla ett brev hemifrån, och ett kolosalt tröstätande av köpebullar, såna där som pågen bakar som liknar gifflar, och oreos med mjölk gjorde saken en aning bättre.

Idag har allt flutit på lite bättre. (och jag stavade precis flutit med y...) hemlängtan är ganska reducerad. Jag märker att det finns många fördelar med en nollning och en är att det blir som en ganska stor väldigt jämngammal liten familj. och jag är typ minstingen, samt den som syns och hörs mest men det är ju iofs. åt det hållet jag är lagd. Poängen är att det blir ganska tomt de dagarna man bara har föreläsningar. För så fort där bara är föreläsningar fattar man att den här extrafamiljen faktiskt bara är ens klasskompisar. Som tröst kan man alltid ringa och beskriva sin hemlängtan för någon som verkligen förstår vad man pratar om vilket är väldigt skönt. Det kommer bli tomt efter nollningen så vi får väl försöka hålla ihop gänget ändå.

Idag hade vi märkesmålning. Precis som chalmers har vi en backe med märken. Vårt skyddshelgon är mirakulix. Till skillnad från chalmers är våra märken mycket större! Dessa har vi idag iklädda fina gula overaller, tillsammans med resten av LTH fyllt i med grann färg. Så nu har jag ganska rejäla sorgekanter under naglarna. Och overalen ser lite använd och inte så nollig ut längre. Nu fattas bara märkena och de avklippta ärmarna och benen från de andra sektionerna som ska på. Den kommer bli så fin. På lördag är det overallssittning så det passar sig kanske att pimpa overallen till dess. Nu tänkte jag fatktiskt ta en paus från plugget ikväll och sätta mig och sticka och sätta på ett avsnitt av någon fin serie.

Jag orkar inte kolla stavning så håll till godo!

Puss<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar