tisdag 31 augusti 2010

Hurtigt värre!

Tjollahej

Idag provåkte jag min "nya" cykel som morfar så snäll rustade upp åt mig innan jag åkte ner. Man kan väl tycka att en liten tur på en kvart skulle vara bra att börja med men alla som känner mig vet ju att det inte är riktigt så jag jobbar. Ska det va så ska det va tänkte jag och hoppade glatt på cykeln klockan halv åtta imorse och cyklade i trettiofem minuter till LTH. Imorgon tar jag med mig duschgrejer...

Sjukt bra är det dock för jag älskar att cykla och 9.7 km är sådär lagom att cykla fram och tillbaka. Märkte dock idag några få saker jag skulle behöva inhandla.

  • En ringklocka (högst effektivt om man cyklar i folktäta områden, typ LTH eller Lund C)
  • En cykelkorg, eller åtminstone några gummiband så jag kan spänna fast min kolossalt tunga ryggsäck så den inte trillar i backen var tionde meter.
Jag har inte bara cyklat fram och tillbaka till LTH utan också sett till att för första gången vistas i själva Lund. Mycket intressant att man bott i en stad i mer än en vecka utan att egentligen rört sig i den. Det var mitt efterlängtade id-kort som skulle hämtas och under mitt försök att helt själv hitta till rätt cykelbana hem, ni kan ju tänka er hur det gick, cyklade jag förbi en garnaffär som såg jättemysig ut. Jag gick inte in för jag har viktigare saker för mig till på torsdag (ehe, tycker skolan iaf.). Vägg i vägg med garnaffären råkade det ploppa upp ett Panduro. Jag tror det är tur att LTH ligger utan för centrum och Sanby på rätt sida för annars hade jag varit stekt!

Det är ganska roligt att cykla till Sandby för efter LTH finns ingenting. Bara åkrar så långt ögat når, och det är ganska långt när det är såhär platt. Sen dyker det helt plötsligt upp ett bostadsområde mitt ute i ingenting. Det här är iaf. min blivande dagsmeditation där jag tillåts tänka lite och klara ut saker i huvudet. Perfekt! Såhär kan det se ut längs vägen, väldigt harmoniskt skulle jag vilja säga. 

Nu måste jag nog dessvärre plugga lite nomenklatur. Det är som att läsa franska igen, pest och pina. Föresten befarar jag att min telefonräkning kommer bli skyhög om inte folk skaffar skype och addar mig så se till att göra det, people! (amandape)
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar