söndag 29 augusti 2010

Årets etanalare

Det är så mycket som händer här nere så jag kommer inte hinna berätta allt så jag tänkte jag tar höjdpunkterna. Jag har den stora äran att berätta att jag är "årets etanalare"! När jag ringde mamma så fick jag inte det glada ropet jag hade tänkt mig och detta för att hon faktiskt inte vet vad det innebär så jag tänkte att jag förklarar detta här. 

Igår hade vi Phaddergruppsmiddag tillika vår första sittning. Alla var väldigt finklädda och Phöset var gult och grant som vanligt (när det kom vid efterätten). Det sjöngs, solo och i kör och det delades ut ett pris. Med motivationen (ungefär) "Alltid en positiv och glad inställning och försöker få med alla." Så nu har jag i min ägo den väldigt ärorika vandringspokalen "Cocosnöten" som sägs vara minst tre tusen år. I denna serverades kvällen till ära White Russian. (Om det inte framgck är alltså Etanal namnet på vår Phaddergrupp och jag blev alltså årets nolla i etanal!)

Tyvärr hade jag glömt mitt leg så när resten gick på et-slask (efter tenta slask) fick jag trippa hemåt. Detta var nog dock ganska klokt då det i morse begav sig ut i skogen för Piqunique. Det regnade och solade och slutade med att vi alla blev blöta av en helt annan sak. Jag tror inte jag behöver nämna mer än nollning+sjö=...

Go (trött) och gla' är jag iaf. Nu tänkte jag börja plugga lite inför Duggan på torsdag. Kan vara gött att klara den för att få upp sitt självförtroende lite. Saknar er där hemma! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar