måndag 30 augusti 2010

Nä för hon är nog normal...


Varför kan jag inte vara normal som alla andra och tycka att skämma ut sig på nollningen är lite jobbigt men okej då men att en helt naturlig sak som att reagera på saker man är rädd för det är inte så pinsamt. Tur att jag ite bryr mig så mycket om att jag tycker sånt är pinsamt heller för idag skämde jag ut mig på riktigt. 

Kårkamp stod det på schemat vid lunchen. Tryck in så många ni kan av sektionen i en Saab 900 (26 pers. vi vann!!). Lunch för en tjuga bestod av hamburgare och cola. Med en fjärdedel kvar av colan var det efter en stund dags att åter bege sig mot föreläsningssalen och Kemiteknik. (Till saken hör att jag alltid haft lite respekt för getingar och trots ett inte så farligt stick i måndags har jag därefter blivit riktigt jäkla nojig. Om någon har ett tips hur jag ska bli av med detta får de gärna delge mig i det.) 

Mitt framför Phöset (tillika kårens snyggaste kille sätter sig en geting på min burkhand. Jag hinner knappt reagera förrän jag hör ett skrik och burken ligger på marken. Det tar två sekunder innan jag inser att det är jag som har skrikit. Inte bara ett vanligt vrål utan ett riktigt tjejigt skrik a la Hichkock! Självklart skrattar hela Phöset. Tur att man inte har komplex och kan bjuda på sig själv, men jag var riktigt arg ett tag. Så läskigt att göra saker man vet är töntigt utan att reagera på dem. 

Till råga på allt snäste jag åt snälla Phadder Hjalmar som snällt räckte fram sin oöppnade cola att "jag inte ville ha nån jävla cola!" Jag förklarade för honom senare att det var mig själv jag var sjukt arg på och inte hans förslag om att dricka mer getingslockare. Klara hade tydligen skällt lite på Phöset, och förklarat att jag blev getingstungen det första jag gjorde på lth. 

Det gjorde ju inte ens inte, varför är jag så schåpig?!

En mycket intressant dag... som moster-Linnéa sa: Nu vet de ju iaf. vem jag är. (Som om de inte visste det innan efter den här dagen liksom.)
Nu är det väl dags att krypa till kojs men tänkte försöka lägga upp lite bilder från internatet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar