torsdag 19 augusti 2010

Packa mammas kappsäck

Första inlägget på nya bloggen. Jag kommer förmodligen framstå som världens nervrak men eftersom jag inte har några läsare än så kanske det inte gör så mycket. Jag vet inte varför men jag lyckas alltid pricka in och få alla nerviga händelser samtidigt. Med bara tre dagar kvar till flytt nedåt i landet packar jag som den värste. Jag har aldrig packat såhär innan. Jag måste ju se till att få med mig allt, i en resväska. Jag som brukar ta med mig hela garderoben för två dagar, det borde ju itne vara något problem kan man tycka. Det hade det väl kanske inte varit heller  om det inte vore så att man nu ska klara sig i ungefär en månad på det man får med sig. I en resväska... Är man borta i två dagar gör det inte så mycket om man glömmer någon livsviktig tröja eller en extra BH för då kommer man alltid hem. 

Om denna stress och nervositet, blandat med ivrighet förväntning, vore nog så kommer en major sak in i mitt liv precis i samma stund. Jag ska vara med på musik på vattnet, med Rigmor Gustafsson. Min enda levande jazzikon. Imorgon är det genrep och på lördag kväll kör vi. Tyvärr ser det ut som att musiken som skulle spelats på Rådasjön flyttas in då det regnar som alltid i den här stan. 

Det är också en sån sak, om man nu flyttar ifrån Göteborg, varför i hela fridens namn flyttar man till den enda staden där det regnar lika mycket, om inte mer? Smart drag där. Nu ska jag ta mitt värkande, stressfyllda huvud och se på en film. 

Så här ser mitt rum ut nu:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar