lördag 3 december 2011

usch

Jag är en dålig människa och student. Vad gjorde jag igår?? Jo jag skolkade med rättfärdigandet att jag behövde en dag ledigt innan helvettet brakade loss. Vad har jag gjort idag? Rättfrädigat att stanna kvar i sängen för att jag inte kom iväg till skolan igår för att printa ut nytt underlag till min litterära rapport. Vad borde jag då gjort idag, jo jag borde åkt upp till skolan och tryckt ut nytt underlag. BAH! Fan jag behöver jullov och en rejäl boost av mer intresse för det jag bestämt mig att jag skall ägna mitt liv åt.

Jag blir ledsen av att se min personlighetsförändring från vetgirig och studiemotiverad till intetsägande slacker och när jag blir ledsen vill jag kura ihop mig i min säng i höstrusket och inte göra ett skit. Väldigt ond cirkel det där. Jag kanske borde straffa mig själv med en löprunda men vädret är rent ut sagt motbjudande. Jag kanske borde ta mig tll mataffärn och handla. Men jag pallar inte. Jag vill inte göra någon ting, samtidigt så har jag så fruktansvärt tråkigt. Egentligen är jag pepp på att plugga, det gäller bara att jag ska komma över den gigantiska tröskeln och masa mitt snart, om det här beteendet fortsätter,  feta arsle till den andra datorn! Jag hatar den här tiden på året och det spelar ingen roll hur många hejarrop av karraktären: "det är ju bara en vecka kvar, kämpa nu!" eller "det blir bättre om du bara får det gjort" jag får. BLÄÄ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar