lördag 10 december 2011

Igår smart, idag lätt illamående. Imorgon?

Ja, igår kännde jag mig smart för första gången på hela höstterminen. Det har låstnat en del med transportprocessberäkningarna men trots det är jag som äggröra i hjärnan efter en heldags plugg. (Ja, jag kan ju inte ens stava till låstnat GAHHH!) Då tror i vad skönt nu ska hon varva ner och ta det lugnt de sista timmarna på dygnet för att peppa inför en lika pluggspäckad dag imorgon, men icke! Ett visst huvud tyckte det var utomordentligt bra att ta sovmorgon i morse. Som kompensation får man plugga till elva ikväll.

Så denna yrsel har ingenting med alkoholintag eller för mycket snurrande på dansgolvet att göra. Nej, den har att göra med alla stackars hjärnceller som febrilt ger kommandot shift-delete på mina barndomsminnenför att ge plats åt varför man ska multiplicera volymflödet med arean när man räknar ut förändringen av koncentration(syre) vid syresättningen av en tank. Eller processa hur snabbt min sjunde kopp kaffe kommer svalna på grund av avdunstningen. Så för att peppa dem lite:



P.S Jag kollade upp stavningen - lossnat, det måste kommit bort i filförstöringen. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar