tisdag 6 december 2011

En vanlig SKETEN tisdag

Jag är duktig! (Ni kanske märker på de forum jag skriver, FB och blogg, att jag måste peppa mig själv med att faktiskt inse att jag är det. Upprepning som bästa metod, men den här gången är det faktiskt sant.) Efter smärre irritation av att jag något för stressad för mitt eget bästa och sovrutiner som inkräktar på värdefulla morgontimmar, som så här tätt inpå är pluggtimmar, så bestämde jag mig, inte bara för att gå till skolan, utan även för att springa hem därifrån.

Så nu sitter jag här och eftersvettas och skriver önskelista till Tomten samt funderar över huruvida jag ska se till att råstäda mitt rum eller sätta igång med x-tentorna. Den halvklara litterära rapporten har jag insett att jag skjuter på till efter tentan.

Jag är nu sjukt trött på skolan. Lite av grunden till den ångest jag haft över veckan då jag känner ett stark repillering från skolans extremt uttjatade tegelbyggnader. Jag längtar hem! Så åter till mitt vemod i städfrågan. Jag kan helt skita i att mitt rum ser värre ut än på hela terminen och tentaplugga fjorton (minst) timmar i sklan varje dag. Detta kommer innebära en dags längre vistelse i Lund. Trotts att jag älskar min, sen ett år tillbaka, hemstad hade det kanske inte varit helt fel att åka till Götet redan på eftermiddagen efter tentan på måndag. Klurigt!

Lite roligt också, för hur mycket jag än längtar till alla i Göteborg så längtar jag nog ännu mer tills jag åker därifrån. Soldepåerna är uttömda och tre veckor i Indien kommer göra mycket för mitt för tillfället något labila humör. Mycket att se fram emot, jag kanske kan ta lite städning i taget. Toaletten och hallen idag, soffan och golvet imorn, dammsuga och damma på torsdag! Bra plan, så får det bli. Undra när jag ska hinna tvätta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar