torsdag 22 december 2011

Ge mig min julstämning, annars...

Gahhhh, jag känner mig som en mullvad. Så här på årets mörkaste dag var det inte taktiskt att vakna halv tolv, än mindre taktiskt att ligga och dra sig till klockan ett och sedan spendera dagen framför datorn. Nu när mörkret faller med en exponentiell hastighet känner jag mig redo att krypa tillbaka till sängen, men icke! Nepp, jag ska bege mig ut i rusket som är någon blandning av höstlig dimma, regnskogens höga luftfuktighet, Göteborgsvinterns gnagande kyla och sommarens blomster. Ja, jag märkte att jag hade två gula rosor blomandes utanför mitt källarfönster. Inte konstigt att min julkänsla som brukar vara på högvarv så här års går lite på sparlåga. Jag känner mig faktiskt lite som Grinchen själv.

En annan spännande sak är det här med hur vissa sidor, oavsätt åtgärder, går lika segt som en sköldpadda i rusningstrafik. Trots mitt i förtid tantiga beteende så tycker jag att man ska kunna förlita sig på en sak här i livet, datorn. Jag lurar mig varje gång och sitter som det vrak jag är och djupandas när det tar två minuter för en mönster-sajt att ladda mellan varje klick. Lite ironiskt är det ju att det är de sidorna som göder min tantighet.

Nu har jag dock lite bråttom för jag har insett att det är brist på stickningar lagom till man ska bege sig ut  världen. Inte bra. Ska här flygas långt behövs det något att pilla med under tiden och passande nog har Garnstudio rea på sina ullgarn, men ska man sticka behöver man först bestämma sig för vad. Så jag lär väl stressa runt som en galning innan jag ska träffa gymnasiegänget för en fika. Nu är det dessutom en kvart tills spårvagnen går, får nog ta nästa. STRESS!! -.-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar