fredag 26 november 2010

Vinterland och sticksug

Jag är full av förundran hur mycket jag gillar snö när det kommer den här tiden på året. Sådär i februari/mars är man ganska trött på det men nu är det helt underbart. Det blir liksom ljusare när det är mörkt och ger en inbäddad fluffig känsla när det är ljust. En grym julkänsla får man på köpet. 

Det är nu officiellt mindre än en månad kvar till jul. Jag har fått mina vanliga vad ska man ge folk i julklapp-kval och det enda jag vill göra är att pyssla och knåpa ihop roliga och fina saker.Istället sitter jag och läser bloggar för glatta livet, bloggar är lättare än stickning att använda för undvikandet av mattebokens djupa filosofi.

Jag satt uppe i min säng och läste mysiga, ulliga och gulliga garninlägg från diverse kreativa människor, som verkar ha all tid i världen, och drömde mig bort. Så när jag tänkte att jag i alla fall borde gå upp ur sängen sov mitt ben så mycket att det knappt gick att använda. Det levde sitt eget lilla liv ner för trappan. Det är ett under att jag klarade mig ner utan att ramla och bryta det och resten av kroppen. Sjukt läskigt. 

Nu är det dags att skyffla alla tankar om snögubbsbygge, varm choklad och flertalet klirrande stickor framför OC eller någon annan feel good-serie ut genom fönstret och börja plugga. Tentan närmare sig med ljusets hastighet. Bara en blogg till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar