tisdag 16 november 2010

Tack och lov för musikens helande kraft

Ibland är man bara så sjukt sur. Man har egentligen ingen anledning men hela dagen blir förpestad och man retar folk runt omkring en för att man klagar värre än.. ja vem vet?! Illa är det i alla fall. En sådan dag märker man att det enda man har att lyssna på i mobilen är såsiga, mesiga gitarrklink-låtar, som man älskar i vanliga fall. En sådan dag längtar man efter att sätta propparna i öronen men när man gör det blir det ett lyssnande på halva låtar innan man i halv panik måste byta.

En sådan dag sitter man och spelar mobilspel på matteföreläsningen för att man inte fattar ett piss och blir arg på sig själv för att man sitter och spelar mobilspel och fattar ännu mindre. Det är inte lätt att leva som pessimist i en värld där man förväntas vara glad och pigg var eviga dag. Ännu svårare att veta att alla andra stör sig på att man är så pessimistisk.

Hur tacklade jag nu detta problem. Jo jag gick hem och låg och tjurade på mitt rum i två timmar varefter jag tog mig i kragen och gick ner och hjälpte till med middagen. För att sedan komma över det sista obehaget gick jag därefter upp igen och började pärla små hemlisar och konstruera en spellista som jag döpte till "arrrrggggh". Det är på nått vis så att så länge musiken är ekvivalent med hur det ser ut på insidan så känns det helt ok. Kanske något man kan räkna på med ett jämviktsproblem+

Därmed länkar jag en av mina favoritlåtar för dagen. Såhär har det alltså sett ut i mig idag =)

http://www.youtube.com/watch?v=d9EhPunI6xg

Se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar