fredag 5 november 2010

eko eko halleluja, regerar lth. EFTER K!!!

Att sätta tonerna eller inte sätta dem, det var frågan när jag igår stod på scenen i AF-borgens stora sal och de satt! Vi kom tvåa och urladdningen var total. Ikväll är det bal och jag har ingen aning om hur jag ska orka ens ta på mig balklänningen men jag kommer väl snart igång. 

Hur jag ikväll ska kunna sätta tonerna lika bra som igår är en svårare nöt att knäcka. En forcerad ansträngning av rösten igår, som hade fått min före detta sångpedagog att tuppa av, har lämnat efter sig en svag heshet. Det här kan bli intressant. Att vi dessutom spelar på eftersläppet, vid tolv, gör ju inte hela saken bättre då jag troligtvis kommer sova mig igenom hela sittningen, men det var det värt! 

K, K är de bästa!

1 kommentar:

  1. Hej Manda! Hur mår du? Hur har tentorna gått? Hur många har du haft? Du missade en gryyyym Håkankonsert i lördags i Skandinavium. Helt fantastisk! Jag saknar dig!
    Puss/ Karolina

    SvaraRadera