torsdag 14 oktober 2010

Vill du veta någonting, så fråga ugglan

Imorgon är en underbar dag! Det kommer vara en sådan dag när det känns som att allt runt omkring en timar med musiken i hörlurarna som i en musikvideo, i alla fall efter inhandlandet av nya hörlurar som fungerar. Vi har bara en mattelektion. Varken mer eller mindre. Visserligen har vi bestämt att vi ska göra vår grupp uppgift i kemi klart klockan åtta men att vara klar vid tolv är ett stort privilegium för någon som inte varit hemma innan halv åtta på hela veckan.

Jag vet att jag egentligen inte ska shopa så mycket mer den här månaden men det har kommit upp lite nödvändiga grejer. Som skosulor. Mina filtsulor som innehåller aktivt kol är inte så aktiva längre. Detta gör att mina fötter förblir fuktiga efter jag vistats inomhus som i sin tur leder till att jag fryser om fötterna, trots ynkliga tio grader varmt och vinterkängor. Nya yllesulor med aktivt kol och kanske ett övervägande att lägga in andra lite svalare sulor tills det blir riktigt vinterväder.

Jag "måste" även göra mitt första besök i "stadens" garnaffär som jag strykt runt ganska mycket men egentligen inte haft tillfälle att besöka förrän nu. Jag ska sticka ett par vantar och behöver således strumpstickor i storlek 3,5 och 4. Olyckligt nog hade jag nämligen bara 4,5 hemma. Jag tror dessvärre att jag dessutom kommer komma därifrån med garn till den här underbara tröjan:


Så fin!
Mönstret är från Ravelry så jag kan tyvärr inte länka men om det är någon som vill ha det och inte vill lägga 26,90 på det (vilket är rätt billigt) så kan jag maila filen. Fin som tusan är den i alla fall. Om någon undrar vad det blev av den andra tröjan så kan jag säga att den ligger på lur hemhemma i mammas vardagsrum, nästan klar. Det behövs bara lite motivation att fixa klart vissa delar. Inte nog med nyinköpt Raggigarn till vantar och eventuella julklappar eller liknande och den eventuella uggletröjan så finns det snart även ett paket till mig på posten med ytterligare raggsocksgarn som kommer göra en viss person glad vill jag tro. Jag ska bara hinna med alla projekt också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar