tisdag 19 oktober 2010

Tentaplugg

KC i solnedgånen. Ganska vackert. Sugig mobilkamera tyvärr.
Igår kom jag på mig själv med att fundera ut om jag på något sätt kunde räkna ut den vinkel på den rätvinkliga triangel jag såg framför mig när jag fick se ett flygplan på hemvägen. Allt jag ser hör numera ihop med trianglar eller cirklar. Det är skrämmande. Efter denna händelse satt jag i tio minuter i hallen och försökte komma på nästa sak man gör när man kommer hem (ta av sig skorna). Helt apatisk var jag.

Annars är det ganska roligt att tentaplugga. Vi har rätt kul.Nin supernollan-mantel används flitigt, liksom hatt, dagen till ära en fez, då det är hatt-tema. Imorgon är det knytkalas för ett gäng etanalare och vi har myntat det na uttrycket: tentastickning. Det sistnämnda innebär en metod att vi pluggar stenhårt i två timmar som belönas med en halvtimmes stickning. Torgvantar för min del. se påbörjad vante nedan.

Jag har märkt att jag är barnsligt förtjust i höstens fina lövhögar.
Jag har verkligen ingen aning hur jag ligger till i matten dock. Känns som om det kan gå hur som helst. Dock skönt när man ringer sin mor, som alltid varit väldigt orolig för om man pluggat tillräckligt, som säger "Äh, du får fler tillfällen om du misslyckas." Det är härligt att plugga på högskola!

Så här vin var jag när jag gick till ICA idag. Om kassörskans blickar kunde döda hade jag nog inte suttit här och skrivit nu. Fick god lust att skrika:
"Förlåt då för att jag försöker hitta lite humor i vardagen!" Tydligen så får man inte ha kul om andra har tråkigt. Det är väl inte mitt fel att hon hatar sitt jobb och jag kommer få en sjukt bra utbildning plus att jag har kul? Tog nog åt mig mer än jag trodde...
Haha, inte ens lönt att försöka förklara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar