onsdag 7 september 2011

Her morning elegance

Morgonelegans, inget jag innehar idag och klockan är väl mer mitt på dagen. På en onsdag efter en på många sätt blöt tisdag. Jag borde väl räknat ut med lillfingret att ekvationen "sittning med M" inte slutar i första laget. Så jag fortsätter att vrida på dygnet tills det nästan gått ett helt varv och glad (i hatten) och nöjd somnar jag fyra efter att smstrackaserat x antal människor. Förlåt för det den som vaknade. Idén kändes märkligt nog rationell vid tillfället.

Jag har inte ens samvete nog att skylla min huvudvärk på vädret. Mycket lägligt ligger också de tio budorden, skrivna av de visa, mer erfarna (eller? det känns som om jag börjar komma ikapp) vännerna, och stirrar mig i ögonen på byrån. Jag har brutit mot alla tio tror jag. Särskilt nummer 3 "förtär ingen alkohol efter klockan passerat midnatt" och 7 "ni bör inmuntadiga stora mängder vatten innan sänggående". Så för att reparera gårdagens lindrigare misstag ska jag nu dricka en liter vatten och ta hand om sjuklingen fem trappor upp och sona lite för min dåliga karma.

1 kommentar:

  1. Haha tänk att du har kvar dem! Det blir nog dags för 10 nya till nästa födelsedag tror jag. Eller 10 kompletterande snarare;)

    SvaraRadera