måndag 19 september 2011

0-2

"Jag är en liten nolla, som valt att läsa kemi" - no more.

Nollegasquen är avklarad, supernollan överlämnad och nollningen därmed avslutat för i år. Som systra mi skulle sagt har månaden varit "lite crazy crazy" (detta uttryck bör uttalas med grov göteborska). Jag har hunnit med det mesta tycker jag.
  • Två rejäla förkylningar var utav en slutade med öroninflammation och spräckt trumhinna lagom till gasquen.
  • X antal vridna (eller förlorade) dygn.
  • Några hysteriska anfall hemifrån byggt på en mobil med eget liv.
  • Några hysteriska anfall härifrån.
  • Några hemfärder i gryning, som tro mig inte alls är lika glamouröst som när det våras. Jag kan intyga att dygnet vridit på sig ganska rejält sen i juni. 
Det jag inte hunnit är väl att plugga och därför sitter jag nu här och skriver för fulla muggar. JAg ska börja vilken minut som helst...

Linnea var här i helgen. Tyvärr lyckades hon pricka in ett ytterst ynkligt tillfälle där jag mestadels låg utmattad på sängen eller soffan. Hon var inte heller helt imponerad över vår 3,5h långa, nattliga, städning av KC efter gasquen. Så nu har jag väl satt rejäla spår så att hon aldrig engagerar sig i studentlivet. Där räddade vi en oskyldig själ.

Kul har jag haft, men att få återgå till vardagen och plugga lite ska bli ganska skönt. Få lite ledig tid för mig själv, för det är ju inte alls så att jag i princip har bokat upp varje helg fram till december. Ooooops...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar