söndag 25 september 2011

Hej och välkommen till i-landet lagom

Jag har ett problem. Ärligt har jag nog egentligen rätt många problem men inget som man orkar ta tag i. Dagens problem handlar om att jag har massor av idéer som jag vill praktisera på mitt korridorsrum på 21kvm. Jag tror ni inser vart jag ska komma med det här. Det är den ständiga konfliken: plats(smartast lösning,x)=inkomst. Jag tror att detta problem innebär en linjär regretion.

Problemet i fråga grundar sig nog i att jag gillar att ha saker framme, där jag kan se dem. Naturligtvis innebär detta att jag inte bara övermöblerar mina tjugoen kvadratmeter utan också ständigt lever i mer eller mindre kaos. Vilket jag trivs i, men för att det inte ska gå över styr behövs det smarta lösningar som får vardagen att fungera.
Till höger i bild "tomma-väggfläcken-bredvid-toalettdörren"

Till väster i bild överbelamrad byrå två. 

Min egentliga syssla idag täcker skrivbordet. Till vänster i bild:överbelamrad byrå ett.

Nu till faktorn x i funktionen som idag är mina smycken. Just nu använder jag inte mina smycken vilket jag tycker är en fruktansvärd förlust. Detta beror på att allting ligger ihoptvinnat i en låda i den vita byrån till vänster. Lösningen till detta och mitt behov av ombonad, dvs. kaos, är ett smyckesträd. Då är ju den självklara frågan efter att ni beskådat mina bilder:

"Var i hela världen tänkte hon att hon skulle få plats med det?! "

Vilket är en mycket berättigad fråga. Då så mina vänner tänkte jag presentera er för "tomma-väggfläcken-bredvid-toalettdörren" till höger i första bilden. Den skymtas där i den första bilden. Jag har alltså hittat ett träd som är så fint och hade passat så bra men är typ två gånger så dyrt som orginalidén (som jag inte får plats med). Samtidigt behöver jag ha nya högtalare för jag är fruktansvärt trött på att förstöra musik med endast en diskantögtalare. Förstår ni nu mitt dilemma?! Jag antar att detta tål att tänkas på lite till. Tacksam för förslag i frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar