lördag 18 juni 2011

Vad är väl en bal på slottet?

Jag har fruktansvärt tråkigt. Går runt och känner mig olustig och omotiverad. Är allmänt sur och tråkig samt förpestar min omgivning hela tiden. Jag känner mig dum på riktigt. PMS? Ja, jo, om det var så att det var postmenstruellt syndrom kanske. Vad är det här? Det är inte såhär sommaren ska gå till. Det ska vara kvällar där man sitter i solen och tar en öl eller tjötar till två på natten innan man inser att man måste upp vid sju. Inte sitta och sura en hel dag.

Jag vill hitta på något men jag orkar inte dra i det. Jag vill sysselsätta mig med något men vet inte vad. Jag vill läsa men inte ligga still. Jag vill sticka men inte köpa något nytt innan jag färdig med de saker jag håller på med (som jag inte har lust att fortsätta med). Jag vill sy men vet att jag kommer tröttna innan jag hunnit hitta ett mönster. Jag vill shopa, men sparar till Prag. Samtidigt så känns det som om det är det enda som får mig på bättre humör. (I fem minuter...) GAH! På nått vis är det som att mitt liv består av paradoxer. Jag känner mig som Butter i snövit. Kort och sur som en citron. Cynisk är jag också. FY!

Jag behöver hitta på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar