söndag 19 juni 2011

Inspirationen flödar, eller nått...

GAHHH! Min inspiration börjar komma tillbaka! Tänk vad lite ikappläsning av kreativa bloggar kan göra för ens urtorkade vattenhål av inspiration. Det enda jag lite stör mig på nu och som tränger undan mina formidabla formuleringar är gatuarbetarna som trotsar ledigheten och börjar jobba utanför mitt fönster klockan åtta en söndagkväll. What's up with that?! Fönstret måste stängas, det med basta.

Jag har lite svårt med människor som inte känner att de har bättre saker att ägna sig åt än att jobba den dagen alla ser som ledig. Som varit ledig dag ända sedan Jesus hävdade att det fanns en gud som krävde att alla människor skulle vila på samma dag och att samhället då skulle stå stilla. Tur är väl det att vi kommit bort lite från den vidskepelsen så att världen rullar lite framåt. Men klockan halv nio en söndagkväll? Någon motta får det faktiskt vara.

Jo, inspirationen!! Jag har äntligen insett vad jag vill sysselsätta mig med några dagar framöver. Detta tack vare Clara som stickat dessa fina vantarna:

Mönstret hittar man här. Bilden är Claras men ska försöka färdigställa ett par och posta själv. En annan av bloggarna jag läser, Okej Då, har pysslat med fina stickmarkörer. Jag har äntligen, efter lite googlande fattat hur dessa underbara skapelser ska användas och känner mig faktiskt lite dum för att jag inte kommit på det tidigare. Jag menar teknolog och allt. Nu ska jag dock göra mina egna! Det är dessutom en perfekt minipresent till folk som stickar eller kan tvingas börja! cenitlera skall införskaffas imorgon tillsammans med små ringar. Pärlorhar jag så det räcker och blir över.

Ett annat område där inspirationen sedan länge avdunstat är fotot. Jag har varken haft tid eller ork men nu är jag så inspirerad att jag tror jag spricker! Midsommar snart och med fyra prinsessor vid samma midsommarstång kommer jag nog bli mer än fullproppad med fina kort. Jag ska försöka börja fota analogt också. Det är jag riktigt sugen på. Det är lite mer spänning i vardagen när man inte vet hur det kommer bli.

För att spä på den där retrokänslan jag arbetade upp under dagen-då-jag-inte-gjort-ett-skit så började jag gå tillbaka i tiden. I brist på serier att följa, då Glee, doctor Who och vampire diaries (den sista endast för att det är lite extra blod i tillvaron när true blood inte sänds) tagit sommaruppehåll, såg jag till att färdas bakåt i tiden till 1963. Det var då resorna med the doctor startade och varför inte bilda sig lite till i nördkulturen och se de första, svartvita avsnitten av denna rymdhjälte?


Det är skönt att känna att tillvaron går att fylla igen. Det gör det enklare att välja att inte göra någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar