söndag 5 juni 2011

Hem ljuva hem

Sommaren slog oss med storm och dagen har innehållit svett i mängder. Super-stickaren tillika moster Linnea flyttade varvid hjälp behövdes. Sedan, efter ett kort besök på BB för att träffa den nya kusinen, ännu en tjej till tjej-maffian(!), kom jag äntligen hem och det tog inte många minuter förrän jag sov i soffan framför matlagningsprogrammet nummer ett. Idag var det lite väl mansgrisigt dock, men matgrisen såg ruskigt god ut när den tillagades. Jag vill också ha råd med fina råvaror och plats i frysen för mycket mat.

Att jag somnade har nog mest att göra med att jag har oförtjänt trevliga grannar. Otaliga alfapetomgångar har spelats följt av hinkmängder av te som kokats. Roliga nätter men ikväll blir det tidigt i säng om jag ska orka jobba på tisdag. 

Oundvikligt när man kommer hem är att genast sätta igång att irritera sig över småsaker.
  • Klaras ständiga tjat om att hon är otränad. (Du snittar 6 min per kilometer och tränar sju dagar i veckan! Idag har du dessutom spelat match. Så sitter man själv där och våndas över att man aldrig kan få sitt lata arsle ner till gymmet.)
  • En annan liten välkomstpresent hade den gamla damen som bott hos oss i tio år lagt på min fönsterbräda i form av en fin och prydlig kattspya. Mysigt! 
Jag skulle kunna fortsätta men just nu överväger nog ändå den sköna kännslan av mitt eget rum och katten som kommer förbi en och stryker sig mot benen innan hon hoppar vidare på sina äventyr. Diskamaskinen är ett plus i kanten. Ingen handdisk på flera månader! Har jag kommit till himlen?  Nu blir det Poirot om en och en halv timme och färdigställande av Linneas 30-årspresent samt ännu mera te.

Det är skönt att vara hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar