måndag 21 mars 2011

Someday's

Ni vet de där dagarna när man egentligen borde stanna hemma, jag borde lära mig att läsa de tecknen.Trots en riktigt skitig dag slutar den ganska lyckligt, så ni inte blir helt deprimerade när jag berättar.

Tecken ett:
När klockan ringer för sjunde gången och du sätter dig lagom groggy upp i sängen och hela världen gungar lätt för att man är helt utslagen efter helgen - tack för den föresten Linnea det var grymt kul! Du sitter i minst en kvart och stirrar ut i rymden och varje plagg tar fem minuter att ta på dig vilket gör att du endast hinner roffa åt dig några mackor på vägen och slänga ner en lunchlåda i veckan.

Tecken två:
När din kompis väntat i fem minuter vid cyklarna och du fumlar med låsen som en dåre innan ni tillslut kommer iväg. Du cyklar tio meter och tänker; "vänta lite, det här känns väldigt vobligt", och två sekunder inser att man nog inte ska pumpa däcken på kvällen när det är betydligt varmare på dagen. Särskilt när man är veckan innan studiestöd och inte har några pengar på busskortet. Räddaren i nöden Hanna lånar ut sitt kort och jag bestämde mig för att börja om och gå tillbaka in och äta frukost.

Tecken tre:
Du ger upp på tanken att komma iväg till andra halvan av föreläsningen och är duktig nog att läsa det missade på matten och sedan unnar dig ett avsnitt Glee och nästan börjar gråta. Varefter du somnar och upplever en repris av morgonens hetsiga dåsighet.

Tecken fyra:
Du stiger på bussen med vad du tror är din vita riddares (läs Hannas, det är ont om riddare i mitt liv, oavsett färg) lånade busskort och får det nekat. Några sekunder senare inser du att det är månadskortet du använde när du bodde långt ifrån skolan. Uppgivet hoppar du av bussen och börjar ilsket gå hemåt så snabbt att ditt personliga åskmoln får svårt att hänga på. Halvägs hem inser du när du lägger ner busskortet i väskan igen att det busskort du egentligen sökte ligger på andra sidan mobiltelefonen.

Jag fick dock ett glädjande resultat på Organkemi och nu har jag tillbringat en lugn kväll med Hanna och en riktigt Amandig film med extra chees. Tyvärr han jag inte alls med att plugga något men imorn blir det en heldag och jag är faktiskt nästan pepp. Om jag kommer upp.

1 kommentar:

  1. Tack själv dö jag hade det supertrevligt;) Verkar som att du hade en grym måndag.. Inte. Hehe. Gillar att busskortet låg på andra sidan mobilen, hög igenkänningsfaktor på det:p Hoppas att din tisdag blir bättre!!

    SvaraRadera