onsdag 9 mars 2011

avstånd är för mig en gåta

Någon gång för längesedan när jag nykommen till Lund drog av e-strängen på Sebastians gitarr insåg jag hur få musikaffärer det finns i Lund. Det finns en och, nybliven lundensare och naiv som jag var, tycktes den ligga nära långt-bort-i-stan. När jag nu går igenom mina saker i rummet - btw. shit vad mycket saker man samlar på sig på ett halvår! - hittade jag en broschyr med studentrabatter vari denna musikaffär fanns. Eftersom jag inte kom ihåg var den låg så sökte jag på den på eniro. Det visade sig att den låg ca 200m från mitt nya hem. Jag tror jag kommer trivas.

Jag har dessutom kommit på vad jag ska fylla hålet vid väggen med. Jag ska ha en musikhörna! Det är inte klokt vad jag får plats med, jag kommer stortrivas. Mest på grund av musikhörnan tror jag. Gitarr och ett mycket bättre begagnat elpiano från artonhundratalet får det bli! Det kommer bli snyggt, det kommer bli retro och det går att fälla ihop om man behöver platsen till exempelvis en luftmadrass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar