måndag 28 mars 2011

Kvart efter läggdags

Idag har jag varit sådär äckligt jet-lagad. Och nej jag tog inte en sista minuten till USA över helgen och sen susade tillbaka med nästa plan hem utan jag har varit påverkad av den lilla tidsomställning som skett i vårt eget avlånga land. Jag vägrar att ens försöka överlägga om det har något att göra med att jag och Hanna såg på National Tresure 2 igår till klockan mer än lovligt närmade sig midnatt. Inte nog med det så kan jag inte få ändan ur fel ända på sängen och gå och borsta tänderna. Därför har jag kommit på en ny offensiv.

Eftersom jag är sjukt trött på mornarna så ska jag testa om det funkar att sluta snooza och på det sättet kunna sova lite längre. Jag är dock ganska slug på morgonen och övertalas väldigt lätt av djävulen på min vänstra axel med  den dissfunktionella mat och sov-klockan i sin hand. Därför har jag nu placerat mobilen runt hörnet vid dörren till badrummet. Har jag kommit så långt kan jag ju lika gärna fortsätta eller hur?

Bara för att jag inte litar till hundra procent på mig själv när det gäller att stiga upp från min extremt sköna säng. Ställer jag den bara tio minuter efter min vanliga tid. Jag förväntar mig dock kunna förlänga denna sovmorgon inom snar framtid.

Nu har jag dragit över ytterligare tio minuter på min försenade läggning så det är nog dags att sätta på ljudboken med Douglas Adams - Life, the Universe and everything. (Den som har i åtanke att mobba mig för mitt behov av ljudböcker kan ju ha i åtanke att det i alla fall inte längre är Harry Potter -på svenska - som vaggar mig till sömns.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar