fredag 17 december 2010

Saknaden av en bas

Och nej ingen högerortonormerad eller godtycklig eller allt annat linalg-skit. Nej, jag insåg idag att jag har saknat min sub-bas. Att man kan sakna en bas kanske känns lite konstigt, men icke! Alla som är förälskade i riktigt bra ljud kan förstå vad jag menar.

Det var när jag skulle städa upp det bombnedslag som jag, under knappt två dagar, hunnit skapa (Hur? Det är ett under.) som jag insåg att jag i min ensamhet ville fylla hela huset med P3 Musikhjälpen. Det var alltså när jag satte på radion i mitt rum som jag fylldes med en varm känsla som uppstod av de långa våglängderna som härstammade bakifrån mitt draperi. Det är nog så  att jag måste släpa er de till lund när jag får en egen lägenhet. Möblerad eller ej, den ska med.

Nu en dryg timmes städande och springandes upp och ner för trappan mellan hallen och rummet senare sitter jag och väntar på att resten av familjen ska komma hem. Det är julbaks-session vol.2 som stundar.  Den här gången kan jag faktskt vara med och bidra då plugget är över för minst två veckor. Det är skönt med en välbehövlig paus nu när man äntligen kan njuta av den och inte hoppar upp och ner av rastlöshet så fort man sätter sig ner.  Jag känner mig nästan som en riktig liten nisse och julstämningen är på topp. Nu gäller det att sätta igång med julpysslet på allvar så att man hinner pyssla ihop alla julklapparna. Varför måste man tycka att det är roligast med hemgjorda julklappar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar