tisdag 14 december 2010

så var det dags igen

Tenta nr.2. Hur gick det här till? Imorgon sitter jag på ett tåg hem till Göteborg där jag kommer tillbringa hela en månad innan jag kommer tillbaka till lund. Tiden har gått så fruktansvärt fort så man blir ju mörkrädd. Samtidigt har man hunnit så mycket att det känns som om man levt här nere i en hel evighet. Konstig och motsägelsefull mix.

Nu är det i alla fall dags för tenta om några timmar. Ångesten är ganska dämpad och jag går med en likgiltig känsla av att jag inte bryr mig. Jag är ganska dålig på att lura mig själv. Jag vet att, trotts min likgiltighet, kommer jag den 27:e antingen hoppa upp och ner av outsäglig glädje eller gråtandes cykla ner till centrum och köpa en halvliter av ett välkänt glassmärke. Väldigt skönt att slippa ha den känslan nu dock.

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar