onsdag 15 december 2010

PANIK!

Jag har ett stort problem. Eller jag har många men just nu har jag bara ett. Jag har varit så mitt uppe i allt hektiskt liv i lund att jag nu, när jag helt plötsligt har all tid i världen och inte bara är hemma innan tio utan hemhemma, så har jag ingen aning vad jag ska göra med mitt liv. Jag orkar sitta på samma ställe i fem minuter varefter jag hoppar upp och springer upp och ner för trappan och inte vet var jag ska ta vägen. 

Paniken liksom ligger sådär lagom under bröstet och fladdrar som en instängd fjärill. Jag inser nu att det inte är någon slump att jag fyller den tid som blir över efter plugget, och lite till, med andra saker. Inte att jag har svårt att somna på nätterna för den delen heller. 

Att veckans avsnitt av glee inte finns gjorde ju inte saken bättre... Jag försöker påminna mig om vad jag gjorde hemma när jag hade några minuter över. Sen insåg jag att jag inte haft en minut över på ett bra tag. Det kan bli en intressant månad hemma. 

(Jag ska försöka hålla mig borta från att byta status på facebook varannan minut, men jag kan inte lova något. Jag är redan uppe i tre de senaste tjugofyra timmarna. Finns det en anonym grupp för sånt här?! Jag är öppen för alla förslag om tidsfördriv!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar