söndag 22 januari 2012

Tristess

Det här med kristallstrukturer är ren goja. Lite som Franska. "De här strukturerna har du, och de följer dessa reglerna, men det är egentligen inga ämnen som följer de helt utan varje ämne har sin egen struktur. Så man ska alltså sitta och gissa sig fram till en 3D-figur som egentligen sker på mikroskopiskt liten nivå. För någon som tycker det är svårt att urskilja 3D-effekt på bio är detta inte någon enkel uppgift och det är allt för lätt att sväva till Nina Simone's I'm Feeling Good och andra episka melodier.

Jag antar att det säkert blir bättre med tiden men just nu är jag bara arg. Varför känns det alltid såhär första veckan? Jag tror jag behöver en fritidsaktivitet.Jag funderar starkt på att faktiskt lägga lite tid och energi på att försöka hitta ett band. Samtidigt som jag försöker få tag i foder och symaskin för klänningsskapandet och virkar hemlisar för fulla muggar. Träna tänkte jag ju sätta igång med också, nytt år och allt. Ovanligt mycket tid skapar alldeles för många kreativa och tidskrävande idéer och jag slår vad om att de kommer bita mig i ändan om bara några veckor när jag inser att jag inte hade så mycket tid jag trodde.

Varför är det så svårt att bara sitta och egentligen inte ha något för sig? Varför får jag panik? Det är ju det jag längtat efter. Istället hoppar jag upp och ner på stolen av rastlöshet och sitter på nålar som om det ska hända något när som helst. Jag är nog den konstigaste person jag känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar