tisdag 24 januari 2012

Beach 2012!!

"Nu jäklar ska jag komma igång, en gång för alla." Som det heter varje gång efter nyår.  Den här gången, åter igen notera: efter första passet, känns det som om jag har en rimlig chans att slippa ifrån den lata sidan då jag har tiden i brist inplanerade aktiviteter och någon som faktiskt drar i mig.

Så, pepp som tusan power walkade jag och Hanselott upp till Gerda för att köra, vad vi trodde var skivstångsgympa med extra rygg med Markus. Döm vår förvåning när vi de första som går in i salen är två tanter som ser ut som om de kommer från andra sidan arbetslivet (och några år till). Det dröjer inte länge tills vi inser att vi tre troligtvis sänker medelåldern i salen med 30 år.

Efter mycket övertalning höll vi Markus kvar i salen med motivationen "vi måste ju i alla fall testa". Det visar sig alltså att, som uppvärmningen genom att gå i en ring mycket riktigt visade på, var detta ett gympapass avsett för folk med ryggproblem visserligen med stång (den plockade vi fram de sista fem minuterna).

Misstolka mig rätt. Jag kommer ha rejäl träningsvärk i benen imorgon, men jag tror det säger mer om mig och mina otränade ben än om passet. Trots att jag hoppade upp och ner som en dåre, jag såg inte riktigt klok ut, och trots känslan av att benen tränat kändes det som om jag hade kunnat köra ett pass till. Det konstiga är att jag bara känner av benen. När vi kikade in i den andra salen efter passet är den stora salen översållad av människor i vår ålder med mattor och stavar redan framplockade till gympapasset med extra styrka. Besvikelsen var ett faktum.

Vi får väl se om jag är lika kaxig imorgon när jag ska ta mig upp ur sängen, men min stolthet är nog lite för hög att jag återvänder till passet i vilket fall som helst. Salen ligger dessutom där alla unga, spinnande människor går förbi och har stora fönster (något jag absolut inte brukar ha problemet i vanliga fall). Nej, på fredag blir det styrke-yoga och sen byts dagens pass till något lite mer intensivt. Någon kommer vara mer vältränad denna sommaren än hon varit sen sommaren efter ettan då hon precis avslutat sin sista försäsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar