tisdag 17 maj 2011

Spara eller slösa

Kommer ni ihåg den gamla goda tiden på lågstadiet när man fick KP i skolan nån gång ibland. Tror till och med jag prenumererade en gång och jag minns skräcken när jag insåg att jag hade runt 70 brev att svara på efter att ha sänt in en brevvänsansökan. I denna eminenta tidning, som säkerligen tappat sin charm vid det här laget som med allt annat - till exempel Björnes magasin, alla nyproducerade barnprogram, samt alla godisar (inte lösgodis) som var grymt roliga och nu bara är tacky, fanns en serie kallad Spara och Slösa. Jag har alltid profilerat mig med slösa och jag kan säga att denna månad har jag lyckats eminent. Speciellt med tanke på det stundande sommarlovet utan jobb.

I övrigt verkar jag har kommit i någon sorts trots mot mig själv. Jag undviker träningar, trots att jag fått ett träningspass inplanerat och planen att faktiskt komma igång innan sommaren så att det är enklare att fortsätta. Förutom detta ignorerar jag slutspurten och finner varje undvikningsmoment för att slippa plugga. Har precis plockat upp i mitt rum OCH städat köket. Nu är det dock dags att antingen ge sig själv en rak höger eller stoppa huvudet i en iskall dusch för att komma igång med förberedelserna inför det muntliga framförandet imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar