söndag 1 maj 2011

Guld och gröna skogar

Nu är det definitivt, jag har inget jobb i sommar. För första gången sen sommaren innan åttan är jag alltså ledig hela sommaren och inte nog med det, det är också mitt längsta någonsin. Detta kräver alltså noggrant planering och mental förberedelse då jag inte är så bra på att vara sysslolös. Se på mig nu bara, precis hemkommen till Göteborg och får intala mig själv att det är ok att vara utan något att göra var tionde minut. Så planen för sommarem blir alltså att hitta på allt jag annars inte hinner och därmed ska en checklista skrivas. En sak jag länge velat ha tid för är att läsa alla de klassiker man ska ha läst och nu kan jag ha de med mig i fickan när jag beger mig ut i världen (korta resor för annat här jag inte råd med :p). Jag hittade nämligen en app med ett elektroniskt bibliotek med alla klassiker färdiga att ladda ner till sin läsplatta - läs urkassa mobiltelefon. Prioritet ett i sommar blir dock körkort men varför inte blanda upp den tråkiga teorin med lite högkulturell läsning i form av Sherlock Holms eller Mobydick?
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar