söndag 8 maj 2011

Borta bra men hemma bäst

Lite underligt dock när man har två hemma och inte riktigt vet vad som är bäst. Vad som är skönt i alla fall är att få sitta i grymma läderfåtöljer med WiFi på bussen tillbaka till Lund och eget boende. Förstår inte riktigt hur jag ska klara att bo hemma en hel sommar sen. Även om det är mysigt att komma hemhem så är det faktiskt också ganska skönt att komma tillbaka till att rå sig själv.

Nu lämnar vi Sveriges nog i särklass tråkigaste busstation i Helsingborg och det är inte mer än en halvtimme kvar tills jag ska släpa min ofantligt tunga väska hem. Jag längtar redan efter den där koppen rykande hett te i köket med min stickning och se vad alla korridorare haft för sig hela veckan. Fast ärligt så längtar jag nog lite tillbaka redan. Det är rätt skönt att hälsa på i verkligheten ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar